BDAR

Privatumo politika

Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos (toliau – Tarnyba) gerbia Jūsų teisę į privatumą ir asmens duomenų apsaugą, todėl tvarkydama Jūsų asmens duomenis laikosi teisėtumo ir sąžiningumo bei kitų principų.

Plačiau

ILGIAUSIAS IR AUKŠČIAUSIAS LIETUVOJE LYDUVĖNŲ TILTAS ATVERIAMAS VISUOMENEI

Lyduvenu tiltas1.jpg

Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba kartu su LTG grupės akcine bendrove „LTG Infra“ ir Žemaitijos saugomų teritorijų direkcija užbaigė ilgiausio ir aukščiausio geležinkelio tilto bei jo prieigų pritaikymo visuomenei projektą. Iš anksto užsiregistravus ir susipažinus su tilto lankymo taisyklėmis, apžiūrėti Lyduvėnų geležinkelio tiltą ir pasimėgauti unikalaus Dubysos slėnio kraštovaizdžio vaizdais lankytojai kviečiami nuo gruodžio 13 dienos.

„Tai labai laukta diena infrastruktūros valdytojui ir, tikiu, kultūros atstovams bei visiems mūsų šalies entuziastams – keliaujantiems, besidomintiems, ieškantiems naujų patirčių ar tiesiog išskirtinių vaizdų. Tikiuosi, šis unikalus istorinis statinys taps vienu iš daugelio įdomių, kultūros vertybėmis laikomų ir labiausiai lankomų objektų šalyje“, – teigia Loreta Maskaliovienė, susisiekimo viceministrė.

„Lyduvėnų geležinkelio tiltas patenka į Dubysos regioninio parko Lyduvėnų kraštovaizdžio draustinį. Tai unikalus ir ilgai lauktas sprendimas raiškiausio Lietuvoje Dubysos slėnio kraštovaizdį apžvelgti iš 33 m aukščio. Bilietų pardavimas į ekskursijas Lyduvėnų geležinkelio tiltu prasidės jau nuo gruodžio 9 d., tačiau atkreipiame dėmesį, kad tai nėra paprastas lankytinas objektas, todėl ekskursijos reikės planuotis iš anksto, įsivertinti aukščio baimę ir labai atsakingai susipažinti su visomis lankymosi ant tilto sąlygomis bei taisyklėmis“, – sako Agnė Jasinavičiūtė, Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos direktorė.

LTG grupės generalinio direktoriaus Egidijaus Lazausko teigimu, beveik 600 metrų ilgio ir daugiau nei 40 metrų aukščio Lyduvėnų geležinkelio tiltas – strateginės reikšmės saugomas objektas. Tai ne tik kultūros vertybė, bet ir svarbi geležinkelių infrastruktūros dalis, užtikrinant nepertraukiamą traukinių eismą Klaipėdos uosto kryptimi, kai vykdomi didelės apimties remonto ar rekonstravimo darbai ruože Šiauliai–Klaipėda.

Tilto pritaikymo lankytis visuomenei sprendiniai

Viešoji geležinkelių infrastruktūra yra nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbus objektas, tiltas yra saugomas strateginis objektas, todėl buvo būtina užtikrinti saugos reikalavimus, įrengiant prieigas prie šio tilto. 

Siekiant, kad lankytojai galėtų apžvelgti Dubysos upės slėnį bei apžiūrėti geležinkelio tiltą, „LTG Infra“ po juo įrengė pėsčiųjų taką, taip pat atliko dalinį tilto konstrukcijų smėliavimą, gruntavimą, įrengė naują cinkuoto metalo grotelių tako paklotą, sumontavo naujus metalinius tako turėklus bei apsauginius stogelius. 

Lietuvos geležinkelių infrastruktūrą valdanti „LTG Infra“ tilto prieigose taip pat įrengė automobilių stovėjimo aikštelę, link tilto vedančius takelius, sumontavo mažosios architektūros elementus, įrengė informacinius stendus ir daiktų saugojimo dėžes. Rytinėje ir vakarinėje tilto pusėse bendrovė įrengė metalinius užlipimo ir nulipimo nuo tilto laiptus, sumontavo apsaugines tvoras bei turniketą, tako apšvietimo bei vaizdo stebėjimo sistemas.

Bendra projekto vertė, įskaitant techninio darbo projekto parengimą, parengto projekto ekspertizę, rangos darbus bei statinio statybos techninės priežiūros paslaugas, sudaro apie 1,5 mln. Eur. Projektas įgyvendintas Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos projekto Nr. 05.4.1-APVA-V-016-01-0008 „Kraštovaizdžio vertybių apsauga ir pritaikymas pažinti (I)“ lėšomis. Projekto rangovas – UAB „Švykai“.

Apsilankymo strateginės reikšmės objekte sąlygos

„Lankymo strateginės reikšmės saugomą objektą sąlygos kitokios nei lankantis paprastuose apžvalgos objektuose. Norintieji pasivaikščioti Lyduvėnų geležinkelio tilto taku savo apsilankymą privalės suplanuoti iš anksto rezervuodami ekskursiją ir įsigydami bilietą per PAYSERA sistemą, taip pat sutikdami su lankymosi taisyklėmis. Su iš anksto įsigytais bilietais pirmosios ekskursijos vyks jau gruodžio 13 dieną“ – sako Mindaugas Balčiūnas, Žemaitijos saugomų teritorijų direkcijos direktorius. 

Ekskursijas ves specialiai pasiruošę ir saugos mokymus baigę Žemaitijos saugomų teritorijų direkcijos specialistai.  

Atkreipiame dėmesį, jog bilietus ekskursijoms reikia įsigyti ne vėliau nei 5 darbo dienos iki apsilankymo ant tilto. Vietoje įsigyti bilietų galimybės nebus, o savarankiškai lankytis objekte draudžiama.

Vienos ekskursijos trukmė 1 valanda, o vienu metu ant tilto gali lankytis daugiausia 14 asmenų. 

Visi galimi ekskursijų laikai bus skelbiami bilietų pardavimo sistemoje. Taip pat dėl nenumatytų geležinkelio tilto infrastruktūros priežiūros darbų, įvykusio įvykio, nepalankių oro sąlygų (stipraus vėjo, lietaus, snygio, plikšalos, perkūnijos ir pan.) ekskursija gali būti atšaukta. Apie tai lankytojai bus informuojami elektroninėje ekskursijų rezervavimo sistemoje nurodytais kontaktais ne vėliau kaip 1 dieną iki ekskursijos. Atšaukta ekskursija nukeliama į kitą laikotarpį arba pirkėjui grąžinamas sumokėtas ekskursijos mokestis.  

Aukščio baimę turinčių lankytojų prašome įvertinti savo galimybes dalyvauti ekskursijoje, o prieš atvykstant kviečiame susipažinti su lankymosi maršrutu.

Siekiant, kad nuo Lyduvėnų geležinkelio tilto atsiveriančiu vaizdu grožėtis galėtų kiekvienas, ant tilto įrengta vaizdo kamera. 

Apie Lyduvėnų geležinkelio tiltą

Lyduvėnų tiltą I pasaulinio karo metais (1918 m.) pastatė vokiečiai. Tuo metu statinys buvo 570 m ilgio ir buvo sudarytas iš devynių santvarų. Tiltu nutiestu vienbėgiu geležinkeliu pirmasis traukinys važiavo 1918 m. gegužės mėn.

Iki Antrojo pasaulinio karo eismas Lyduvėnų tiltu buvo labai intensyvus: keleiviniai traukiniai per metus perveždavo 5–12 tūkstančių keleivių. Prekiniais traukiniais buvo gabenama daug krovinių iš Sovietų Sąjungos į Vokietiją. 

Per Antrąjį Pasaulinį karą, atsitraukdami vokiečiai, 1944 m. liepos mėn. tiltą susprogdino. Tai trukdė sovietų armijai žygiuoti pirmyn. Karinis inžinerinis dalinys per 29 dienas tiltą atstatė. Dalis trofėjinių santvarų buvo atgabenta iš Vokietijos. Dalis atramų ir perdangos buvo pastatyta taip pat iš medinių konstrukcijų. 

1952 m. baigtas atstatyti dabar stovintis tiltas.